Ranking Lee Zii Jia Naik Kini no 4 Dunia!

 Ranking  Lee Zii Jia Naik Kini no 4 Dunia! Tahniah diucapkan buat pemain no4 dunia yang juga merupakan pemain number satu Malaysia, Lee Zii Jia atas kenaikan rankingnya seperti yang di umumkan oleh BWF. Pemain negara itu pada mulanya jatuh ranking ke no 5 dan kini naik semula.


Lee Zii Jia yang memperoleh banyak mata di olimpik baru-baru ini sudah mendaki ke tangga ke tiga dunia selepas olimpik. Namun kecederaan yang di alaminya membuatkan dia kalah awal dan menyebabkan rankingnya terganggu. Bulan lepas, ranking lee zii jia jatuh ke tangga ke lima dunia.


Ranking  Lee Zii Jia Naik Kini no 4 Dunia!


Namun, nasib lee zii jia baik apabila rangking terkini yang dimuat naik oleh BWF menyaksikan pemain kacak dari Malaysia itu kembali naik ke tangga keempat dunia. Namun kenaikan ini harus menjadi pantauan yang kerap kepada zii jia.

Memandangkan bebarapa pemain yang mengekori rapat mata yang mereka kumpul. Jadi, mahu tak mahu lee zii jia kena konsisten dalam perlawanan dan terus memburu mata demi mata. Yang lebih penting dapat melayakkan diri ke kejohanan akhir BWF World Tour yang akan berlangsung di China pada Disember nanti.

Kejohanan itu memandang rangking pemain tau, kalau terkeluar dari ranking yang layak maka tiada peluang untuk menyertai kejohanan besar itu nanti. Apa-apa pun lee zii jia akan menyertai arctic open bermula esok dan kita doakan dia berjaya menjulang trofi kali ini dan seterusnya mendapat mata yang paling banyak berbanding peserta-peserta lain.

Good Luck Lee zii jia!


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama