Safawi Teruja Tambah Gol

Safawi Teruja Tambah Gol. Kini peluang semakin cerah buat pemain negara, Safawi Rasid apabila dia kini hanya memerlukan dua gol untuk memintas penyerang prolifik negara Safee Sali dalam kedudukan ranking penjaring gol terbanyak skuad kebangsaan.

Kini, Safawi sudah memperoleh 22 gol. Manakala Safee sali dengan 23 gol. Jadi Final pesta bola merdeka esok bakal menjadi medan untuk Safawi pecah rekod tersebut untuk naik ke kedudukan ketujuh ranking penjaring terbanyak.


Safawi Teruja Tambah Gol







Safawi berkata :  

"Itu (rekod penjaring terbanyak sepanjang zaman) sangat teruja kalau saya dapat (menambah gol). "Bukan mudah sebagai pemain bola untuk menjaringkan gol, sekarang umur saya masih muda.

"Tapi InsyaAllah kalau dapat menjaringkan gol saya dapat buat rekod untuk diri saya," katanya lagi.

Motivasi tinggi untuk jaringkan gol.

Safawi berkata : "Bagus untuk saya untuk (tambah) keyakinan jika dapat bermain di final. Memang tambah keyakinan sebab gol kemenangan, jadi lebih teruja untuk aksi final nanti," katanya.


Untuk rekod penuh, penjaring terbanyak skuad kebangsaan adalah seperti no 1 Allahyarham Datuk Mokhtar Dahari dengan 89 gol diikuti Datuk Zainal Abidin Hassan (50 gol), Isa Bakar (45 gol), Shaharuddin Abdullah (39 gol) dan Datuk Dollah Salleh (33 gol).


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama