FAREEZ Gagal Hadiahkan Pingat Gangsa Buat Malaysia

FAREEZ Gagal Hadiahkan Pingat Gangsa Buat Malaysia. Bukan berita gembira kita terima dari wakil negara yang beraksi di penentuan tempat ketiga acara badminton kategori SU5 (kecacatan fizikal) di Porte de La Chapelle Arena apabila di kalah kepada pemain Indonesia.

Pemain negara, Fareez terpaksa akur dengan kekalahan 3 set kepada DHEVA ANRIMUSTHI dengan keputusan 21-17, 19-21 dan 12-21 semalam.


FAREEZ Gagal Hadiahkan Pingat Gangsa Buat Malaysia



Diset pertama Fareez dilihat tenang mengawal permainan dengan baik dan sempurna. sehingga dia berjaya menjarakkan mata dengan lawan. Akhirnya dia berjaya memenangi perlawanan ini dengan keputusan 21-17.

Bersambung di set kedua, Permainan Fareeez bagaikan sudah diketahui lawan. Dheva juga mengubah taktikal permainannya sehingga berjaya memerangkap Fareez dalam set kedua ini. Hasilnya, Fareez hanya kalah tipis 19- 21.

Namun di set ketiga, Semuanya tidak menjadi buat Fareez. Dia terpaksa akur dengan kekalahan kepada Dheva dengan keputusan 12-21.

Walaupun  gagal hadiahkan gangsa kepada negara, prestasi fareez harus diberi pujian apabila dia mencipta kejutan layak ke semi final dan juga penentuan pingat gangsa paralimpik tau.


Tahniah diucapkan untuk Fareez. jangan risau ada Paralimpik LA 2028 bakal menanti anda. Teruskan usaha sehingga anda berjaya bawa pulang pingat buat negara.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama