Tahniah! JDT Juara Piala FA 2024 Kali ke 3 Berturut-turut

JDT Hanya Mahu Menang, Tak Fikir Banyak Gol. Tahniah diucapkan pasukan Johor darul Ta'zim FC atas kejayaan menjuarai Piala Fa 2024.

Dalam perlawanan final semalam, JDT menang besar keatas pasukan Selangor FC dengan keputusan 6-1. 


JDT Hanya Mahu Menang, Tak Fikir Banyak Gol. Tahniah diucapkan pasukan Johor darul Ta'zim FC atas kejayaan menjuarai Piala Fa 2024.


Juan Muniz membuka tirai jaringan apabila menjaringkan gol dari sepakan sudut mengalahkan penjaga gol selangor Somerville pada minit ke 26.

Kemudian gol kedua muncul menerusi pemain Arif Aiman pada minit ke 42. Bersambung babak kedua, Selangor merapatkan jurangan hasil jaringan Alvin Fortes pada minit ke 57.

Namun ia tak bertahan lama apabila Bergson menjaringkan gol pada minit ke 62. Kemudian Juan Muniz menjaringkan gol pada minit ke 67 dan diikuti pula dengan gol dari Heberty pada minit ke 74.

Seminit sebelum tamat, Juan Muniz melengkapkan hatriknya dengan jaringan ketiga pada minit ke 89. Keputusan akhir, JDT 6 -1 Selangor.


Highlight!



Hasil dari kemenangan ini juga kita lihat Jdt berjaya mengekalkan rekod kemenangan Piala Fa untuk 3 kali berturut-turut sejak tahun 2022 dan kemudian 2023. Kinit 2024 juga mereka juara.

Secara keseluruhan, JDT hanya menang 5 kali Piala Fa sepanjang kejohanan ini dicipta. Tahniah diucapkan buat pasukan JDT yang bermain baik dan memenangi piala berprestij ini. 



Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama