Shah Firdaus Perlu Masa Terima Hakikat Terlepas Pingat

Shah Firdaus Perlu Masa Terima Hakikat Terlepas Pingat. Sudah pasti dia lebih sedih berbading kita yang hanya menonton dari jauh kan.

Usaha setiap hari tanpa kenal erti penat dan lelah tetapi terlepas mendapatkan pingat. Semalam, Shah hampir memberi pingat kepada negara namun dia terjatuh di pusingan akhir.

Ia seterusnya membuatkan rakyat Malaysia menyerang media sosial pemain yang menjatuhkan Shah semalam iaitu Shinji Nakano. Namun ada plot twist, Pengadilan Olimpik menukar keputusan tersebut dengan mengatakan shah sebagai punca kemalangan berlaku. 


Shah Firdaus Perlu Masa Terima Hakikat Terlepas Pingat



Sudah pasti ia bukan perkara yang disukai oleh rakyat Malaysia dan Shah sendiri.

Shah Firdaus berkata : 


"Saya memang berada pada posisi untuk meraih pingat apabila telah melepasi separuh daripada basikal Nakano tetapi secara tiba-tiba tayar belakang saya dilanggar. Kemudian pelumba di kedudukan nombor keenam yang dah 'give up' untuk kejar (Matthew Glaetzer dari Australia) tamat perlumbaan di tempat ketiga.


"Dari pagi saya set minda bahawa saya ada kemampuan untuk meraih pingat. Jika saya tidak beri cabaran langsung untuk pingat saya boleh terima tetapi ini susah untuk hadam," katanya.


Tak pa shah, kau masih muda dan masih ada peluang untuk next olimpik LA 2028. Masa tu nanti, kita buat balik bagi jadi pingat emas untuk Malaysia ya!


0 Ulasan

Jom komen ! :)

Catat Ulasan

Jom komen ! :)

Post a Comment (0)

Terbaru Lebih lama