Lee Zii Jia Kini No 4 Dunia

Lee Zii Jia Kini No 4 Dunia. Satu perkembangan yang positif buat atlet badminton negara ini apabila dia berjaya mendaki ke kedudukan keempat dunia. Ranking ini dikeluarkan secara rasmi oleh Persatuan Badminton Dunia pada hari selasa yang lalu.

Ini juga menyaksikan Lee Zii Jia kali pertama masuk Top 4 selepas 16 bulan berada di rankin bawah dan kali terakhir dia di top 4 adlaah pada 23 April 2023 tahun lalu.


Lee Zii Jia Kini No 4 Dunia



Kejayaan ini pasti membanggakan Zii Jia dan juga para peminat badminton tempatan memandangkan pelbagai cabaran dan dugaan yang dihadapinya sepanjang setahun yang menyukarkan ini.

Lee Zii Jia mendapat mata banyak ketika dia memenangi pingat perak di Olimpik Paris baru-baru ini dan juga memenangi kejohanan lain sebelum itu.

TOP 3 BWF ranking untuk kategori Single lelaki adalah number 1 Shi Yu Qi, number 2 adalah Victor Axelsen dan ditempat ketiga adalah Jonatan Christie dari Indonesia.

Tahniah diucapkan kepada Lee Zii Jia atas kejayaan ini dan harapnya dia dapat menandingi kedudukan ketiga pula selepas ini. Ayuh Semangat Lee Zii Jia!!


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama