Anthony Sinisuka Ginting Tarik Diri Dari Terbuka Jepun

Anthony Sinisuka Ginting Tarik Diri Dari Terbuka Jepun. Agak mengejutkan apabila permainan tengah panas dan semakin mengejar di set kedua. Tiba-Tiba pemain Indonesia itu menarik diri.

Dalam perlawanan sebentar tadi, Anthony Ginting melawan Yushi Tanaka dalam perlawanan pertama terbuka jepun pada selasa.


Pertarungan Ginting menentang Tanaka hanya berlaku kali ini. Ginting dapat merembat selepas kedudukan 2-2. Empat mata tambahan menghalang pemain nombor sembilan dunia itu daripada mengejar Tanaka.


Anthony Sinisuka Ginting Tarik Diri Dari Terbuka Jepun


Selepas itu, situasi bolak-balik untuk mata berlaku. Tanaka juga mempunyai mata berturut-turut. Pendahuluan Ginting dipotong kepada 8-6.


Ginting kemudian menarik diri sekali lagi dan mendahului 10-6, tetapi sebelum rehat Tanaka mampu mencuri mata. Ginting adalah pendahulu dalam menjaringkan gol semasa rehat permainan pertama.

Selepas kedudukan 11-8, Ginting cuba sekali lagi mengatur permainan. Setelah mendahului 12-9, Ginting kemudiannya kelihatan kehilangan sentuhan. Pihak lawan mampu menyamakan kedudukan, dan Ginting kemudiannya dipintas selepas kedudukan 13-13.


Usaha Ginting untuk mengejar mata lawannya diteruskan, tetapi Tanaka sentiasa dapat mata. Ginting tewas 17-21 pada perlawanan pertama.


Di belakang 0-3 memulakan perjuangan Ginting dalam permainan kedua. Sambutan kemas pemain kelahiran Cimahi itu kemudian membuatkan dia memenangi empat mata berturut-turut dan mendahului.


Tanaka kemudian memenangi dua mata dan menyebabkan Ginting ketinggalan 4-5. Selepas skor ini, Ginting memutuskan untuk bersara.

Di bawah syarat ini, Ginting pastinya tidak akan mara ke pusingan 16 terakhir.


Beberapa ketika selepas Ginting memutuskan untuk menarik diri, PBSI menjelaskan kecederaan menjadi punca pemain berusia 27 tahun itu tidak meneruskan perlawanan.

Selepas Ginting tidak meneruskan perlawanan, sektor perseorangan lelaki Indonesia masih mempunyai Chico Aura Dwi Wardoyo yang akan bersaing hari ini menentang wakil Perancis, Arnaud Merkle.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama