Pearly Tan dan Thinaah CEMERLANG Tewaskan Jepun

$ads={1}

Pearly Tan dan Thinaah CEMERLANG Tewaskan Jepun. Berita gembira buat skuad badminton negara apabila beregu wanita negara membuka peluang layak ke pusingan sterusnya.


Dalam perlawanan sebentar tadi pearly tan dan thinaah mengalahkan beregu Jepun, Mayo Matsumoto dan juga Wakana Nagahara dengan keputusan 18-21, 21-15 dan 21-16.



Pearly Tan dan Thinaah CEMERLANG Tewaskan Jepun

Dengan kemenangan ini menyaksikan beregu wanita negara mendapat satu point dari perlawanan ini dan pasti ia menggembirakan semua pihak.

Diset pertama, permainan Pearl tan dan thinaah agak berhati-hati dan tidak nampak serius. Hasilnya kita kalah dengan keputusan 18-21.

Namun, menyedari kekurangan pihak lawan, di set kedua, Pearly tan dan thinaah dilihat lebih mendominasi perlawanan dan bijak menggunakan net untuk mendapatkan mata.

Malah beberapa kali tindakan dari beregu wanita negara yang membuatkan beregu jepun ini koyak! Hasilnya kita menang dengan keputusan 21-15.

Bersambung di set ketiga, beregu jepun cuba bangkit namun sia-sia apabila pearlytan dan thinaah lebih selesa bermain beratapkan langit paris itu. 

Hasilnya kita menang dengan keputusan 21-16. 

Kejayaan hari ini membuka peluang untuk kita layak ke pusingan kalah mati dan pada masa yang sama mengharapkan beregu indonesia kalah dalam perlawanan hari ini.

Tahniah Pearly Tan dan Thinaah!


$ads={1}

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama