Badminton Olympic 2024


Anda boleh tonton Live streaming Badminton Olympic 2024 yang disiarkan secara langsung dan menyokong persembahan permainan atlet badminton dunia mulai hari ini.


Lee Zii Jia dan rakan-rakan  membuka tirai kejohanan Badminton Olympic 2024 dengan menentang lawan masing-masing. Hanya selangkah untuk mencipta kejutan memenangi edisi kali ini.


Sudah pasti ramai yang nak tengok aksi pemain badminton malaysia kan. Kita berharap team kita dapat memenangi perlawanan pertama ini.


Jom support dan sokong Lee Zii Jia dan rakan-rakan di bawah ini ya.





Badminton Olympic 2024




FAKTA Badminton Olympic 2024


Sebelum tonton Live streaming Badminton Olympic 2024, Adik beradik Sidek Malaysia adalah satu-satunya adik beradik yang mendapat pingat di Sukan Olimpik. Di Atlanta 1996, Rashid Sidek menjadi ahli keluarganya yang ketiga memenangi gangsa (perseorangan lelaki) selepas abangnya Razif dan Jalani (beregu lelaki di Barcelona 1992).


Mia Audina memenangi pingat perak di dua Sukan Olimpik yang mewakili negara berbeza. Audina adalah naib juara perseorangan wanita di Atlanta 1996 mewakili tempat kelahirannya Indonesia; kemudian dia berhijrah ke Belanda dan berjaya ke final Athens 2004.

Perjalanan badminton selama 32 tahun di Sukan Olimpik telah melemparkan detik-detik yang tidak terhitung untuk dihargai dan pencapaian untuk dihidupkan semula. Berikut adalah beberapa sorotan menarik:

Badminton bermula di Sukan Olimpik Barcelona 1992 dengan perlawanan perseorangan lelaki antara Foo Kok Keong dari Malaysia dan Hans Sperre dari Norway. Selepas perhimpunan pertama, pesawat ulang-alik telah disimpan untuk dipamerkan di muzium Olimpik di Lausanne.

Live streaming Badminton Olympic 2024


Anda boleh menonton live badminton 5 Ogos 2024 melalui beberapa cara.


Match dijangka bermula jam 7.30 waktu Malaysia tau!

joim telegram : https://t.me/badmintonlivefans

link - https://www.facebook.com/groups/badmintonmalaysiafans

Fans Lee Zii Jia tolong join telegram : https://t.me/leeziijiafansonly


LINK 2 - WATCH LIVE Lee Zii Jia vs Lakshya Sen Badminton Olympic 2024


LINK 3 - LIVE Badminton Olympic 2024


Full  - LIVE Badminton Olympic LEE ZII JIA 2024


RTM OKEY


erlawanan dijangka akan berlangsung pada jam 7.30 petang waktu Malaysia. Pasti sokongan rakyat malaysia yang tidak pernah kurang kepada atlet Malaysia ditagih dalam aksi Olympics  2024 ini.


Kita doa semoga berjaya buat semua atlet yang bertanding dalam Sukan Olimpik 2024 kali ini.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama