Real Madrid Juara Champion League 2023/2024

Real Madrid Juara Champion League 2023/2024. Real Madrid menunggang nasib mereka dan mengatasi cabaran hebat dari Borussia Dortmund untuk memenangi Liga Juara-Juara di Wembley.


Carlo Ancelotti menulis lebih banyak sejarah dengan kemenangan kelimanya sebagai jurulatih dalam pertandingan itu, manakala Real merangkul mahkota buat kali ke-15 dalam fesyen tanda dagangan apabila mereka terselamat pada separuh masa pertama yang panas dan beberapa peluang terlepas daripada Dortmund sebelum muncul di puncak.


Pemain Dortmund, Karim Adeyemi terlepas dua peluang separuh masa pertama dan penyerang Niclas Fullkrug terkena tiang, dengan penjaga gol Real Thibaut Courtois yang dipanggil juga memberikan halangan yang hebat.


Real, tidak dapat dielakkan, menaikkan taruhan, dengan Dani Carvajal menjaringkan gol dari sepakan sudut 16 minit sebelum tamat permainan sebelum Vinicius Jr melepasi hantaran Jude Bellingham untuk menambah gol kedua sembilan minit kemudian.


Real Madrid Juara Champion League 2023/2024



Real Madrid Juara Champion League 2023/2024


Ia menobatkan musim pertama yang gemilang di Real untuk Bellingham England, tetapi ia adalah malam yang mengecewakan rakan senegaranya Jadon Sancho, yang dipinjamkan ke Dortmund dari Manchester United.


Lonjakan lewat Real Madrid untuk meraih satu lagi kemenangan dalam kejohanan elit Eropah membawa suasana yang tidak dapat dielakkan kerana mereka membuktikan mereka adalah jentera kemenangan yang kejam apabila ia datang ke Liga Juara-Juara.


Seperti yang telah mereka lakukan sebelum ini dalam pertandingan musim ini, dan pada musim-musim sebelumnya, Real tersandung pada separuh masa pertama kerana mereka disekat oleh keamatan pendekatan Borussia Dortmund.


Real hampir-hampir tidak menyatukan serangan yang sesuai dengan namanya sambil bertahan dengan kulit gigi mereka di hujung yang lain, dengan Dortmund mencipta peluang tetapi amat mensia-siakannya.


Apabila itu berlaku, seperti yang ditemui Liverpool dan yang lain sebelum mereka dalam perlawanan akhir Liga Juara-Juara, biasanya hanya ada satu keputusan.


Oleh itu, ia terbukti apabila Real, dengan penjaga gol Courtois mewajarkan sepenuhnya keputusan Ancelotti untuk memilihnya di hadapan Andriy Lunin, bangkit untuk melakukan dua pukulan lewat ke jantung Borussia yang berani.


Ramai yang akan tertanya-tanya bagaimana Real Madrid melakukannya apabila mereka kelihatan tidak selesa begitu kerap. Tetapi ingatan otot bermula dengan pemain-pemain hebat ini, apabila Toni Kroos, Carvajal, Nacho dan pemain gantian lewat Luka Modric yang berlepas memenangi pingat Liga Juara-Juara buat kali keenam.


Bagi Ancelotti yang tiada tandingannya, seperti biasa, dia meneruskan rekod luar biasanya di teraju kelab hebat ini.


Ia adalah malam yang tenang untuk Bellingam, yang terlepas peluang besar sebelum menetapkan Vinicius Jr untuk yang kedua. Tetapi betapa hebatnya kempen yang dia lalui sejak menyertai Real dari Dortmund.


England akan berharap ini menyediakan bintang muda mereka dengan sempurna untuk Euro 2024.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama