Rangking Lee Zii Jia dan Jun Hao Mencanak Naik!

Rangking Lee Zii Jia dan Jun Hao Mencanak Naik! Satu perkara yang dibanggakan oleh semua rakyat Malaysia apabila kejayaan pemain perseoranagan lelaki negara menunjukkan peningkatan ranking dan permainan mereka.


Untuk kemaskini 4 Jun 2024 ini, Lee Zii Jia dijangka akan naik ranking ke tangga ke 7 world ranking selepas kejayaan di Thailand Open dan Juga Malaysia Masters 2024.


Rangking Lee Zii Jia dan Jun Hao Mencanak Naik!



Kini lee Zii Jia di tangga ketujuh dengan 75486 mata memintas kedudukan pemain Thailand Kun Lavut Vitidsarin dan juga pemain indonesia Anthony Sinisuka Ginting.


Kedudukan pertama masih dihuni Victor Axelsen. Di kedudukan kedua atalah Shi Yu Qi dan di tempat ketiga pula adalah pemain Indonesia Jonatan Christie.


Ditempat keempat Li shi Feng yang naik dua anak tangga. Anders Antonsen di tempat kelima dan Kodai Naraoka di tempat keenam di atas lee zii jia.


Manakala Leong Jun Hao pula naik 4 tangga ranking dunia daripada kedudukan 36 dunia kepada 32 dunia. Mata yang dikumpul setakat ini adalah 43198. Satu peningkatan prestasi yang cukup baik untuk Jun Hao musim ini.


Dengan kejayaan ini diharap dapat meningkatkan prestasi para pemain negara dalam kejohanan-kejohanan seterusnya. Bukan mudah nak naik ranking ni tau. tapi kena follow setiap satu per satu perlawanan.


Hanya menang sahaja dapat menambah ranking pemain-pemain kita. Semoga berjaya untuk semua!


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama