Messi Ketuai Argentina Kalahkan Canada di Copa America 2024

Messi Ketuai Argentina Kalahkan Canada di Copa America 2024. Sebentar tadi berlangsungnya perlawanan melibatkan pasukan juara dunia iaitu Argentina vs Canada.


Perlawanan ini merupakan perlawanan pembukaan copa america yang bermula hari ini tau. Tuan rumah bagi kejohanan besar ini adalah Amerika dan pasukan-pasukan yang bertanding akan menggunakan fasiliti di negara berkenaan.


Keputusan perlawanan menyaksikan Argentina mengalahkan Canada dengan jaringan 2-0. Gol pertama di jaringkan oleh Julian Alvarez pada minit ke 49 dan sebelum masa tamat, Lautaro Martinez menjaringkan gol kemenangan pada minit ke 88.


Messi Ketuai Argentina Kalahkan Canada di Copa America 2024


Senarai Pemain

Argentina : Martinez (GK),N. Molina, C.Romero, L. Martinez, M. Acuna. A.Di Maria, R.De Paul, L. Paredes, A.Mac Allister, L. Messi dan J. Alvarez


Jurulatih : L. Scaloni


Canada: M. Crepeau (GK), A. Davies, D. Cornelius, M.B, A. Johnston, T. Buchanan, I Kone, S. Eustauio, L. Millar, J. David dan C. Larin.


Jurulatih : J. Marsch


Statistik perlawanan 


Argentina bermula garang dengan melakukan 19 percubaan kearah pintu gol dan hanya 9 sahaja yang menepati sasaran.


Manakala Canada pula hanya melakukan 10 percubaan dan hanya 2 sahaja tepat ke arah pintu gol.


Dari segi possession juga melihatkan juara dunia, argentina menguasaai perlawanan dengan 65% berbanding canada yang hanya menguasaai 35% sahahja.


Manakala pass accuracy argentina juga mencecah 90% ketetpatannya manakalah Canada pula juga mempunyai pass accuracy yang baik iaitu 81%.


Hasil daripada keputusan ini, Argentina mendahului kumpulan A dengan 3 mata, manakala Canada menghuni tangga tercorot kumpulan.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama