BAM Sasar Hantar 2 wakil Setiap Kategori di Olimpik 2028

BAM Sasar Hantar 2 wakil Setiap Kategori di Olimpik 2028. Itu impian yang dilontarkan oleh persatuan badminton Malaysia untuk kejuaraan Olimpik akan datang.


Ia berikutan hanya satu wakil setiap kategori sahaja untuk Olimpik Paris 2024 yang dijangka akan berlangsung pada julai nanti.


BAM Sasar Hantar 2 wakil Setiap Kategori di Olimpik 2028. Itu impian yang dilontarkan oleh persatuan badminton Malaysia untuk kejuaraan Olimpik akan datang.  Ia berikutan hanya satu wakil setiap kategori sahaja untuk Olimpik Paris 2024 yang dijangka akan berlangsung pada julai nanti.    Presiden BAM Tan Sri Mohamad Norza Zakaria berkata     "Kita punya sasaran untuk dapat dua wakil bagi setiap kategori masih belum tercapai. Apapun ia masih pencapaian membanggakan (satu wakil setiap kategori).    "Kalau boleh kita lipat gandakan dan memohon pihak kerajaan bantu terutamanya melalui program Road to Gold (RTG) supaya kita dapat realisasikan dua wakil di perseorangan lelaki dan wanita selain bagi kategori beregu (lelaki, wanita, campuran)," katanya    Sumber : Harian Metro



Presiden BAM Tan Sri Mohamad Norza Zakaria berkata 


"Kita punya sasaran untuk dapat dua wakil bagi setiap kategori masih belum tercapai. Apapun ia masih pencapaian membanggakan (satu wakil setiap kategori).


"Kalau boleh kita lipat gandakan dan memohon pihak kerajaan bantu terutamanya melalui program Road to Gold (RTG) supaya kita dapat realisasikan dua wakil di perseorangan lelaki dan wanita selain bagi kategori beregu (lelaki, wanita, campuran)," katanya


Sumber : Harian Metro


Senarai Pemain Negara bagi sukan Olimpik Paris 2024.

1. Lee Zii jia ( MS)

2. Goh Jin Wei (WS)

3. Aaron Chida dan Soh Wooi Yik (MD)

4. Pearly Tan dan Thinaah (WD)

5. Chen Tang Jie-Toh Ee Wei (MXD)


Semoga berjaya buat semua atlet badminton negara di kejohanan olimpik paris 2024 nanti ya. Mereka sudah berusaha sebaik mungkin untuk layak ke kejohanan itu.


Ini masa nya mereka bawa pulang pingat kejohanan tersebut.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama