Qatar vs Indonesia U23 AFC: Tuan Rumah Mudah Kalahkan Pelawat

Qatar vs Indonesia U23 AFC: Tuan Rumah Mudah Kalahkan Pelawat Maroon Qatar yang semakin meningkat membuat penampilan kelima mereka dalam kejohanan menentang Indonesia - satu-satunya pasukan yang membuat penampilan sulung kejohanan.


Bintang U23 Qatar, mempamerkan kemahiran dan keazaman mereka, berjaya mengatasi skuad muda Indonesia, menewaskan pasukan pertama 2-0 pada malam Isnin di Stadium Jassim Bin Hamad.


Qatar vs Indonesia U23 AFC: Tuan Rumah Mudah Kalahkan Pelawat



Pada mulanya, pemain-pemain bola sepak yang semakin meningkat itu dihadapkan dengan serangan yang menggerunkan dan pertahanan yang mendebarkan oleh skuad Indonesia, tetapi mereka dipotong pendek dari posisi menyerang.


Indonesia U23 menampilkan pertahanan yang mantap sepanjang perlawanan, tetapi ia tumbang selepas Qatar dihadiahkan penalti beberapa minit sebelum wisel separuh masa.


Khalid Sabah dari Qatar menjaringkan gol, memberikan pendahuluan kepada tuan rumah Negara Teluk. perlawanan qatar vs indonesia u23 afc ni menunjukkan pasukan asia tenggara masih jauh ketinggalan berbanding asia barat.


Piala AFC B-23: Bola sepak kembali ke Qatar dengan pasukan mengintai kelayakan ke Sukan Olimpik Musim Panas


Dengan masa tambahan lima minit pada separuh masa pertama, Indonesia melancarkan serangan, berharap dapat menyamakan kedudukan.


Kurang daripada gol penyamaan, Qatar kembali mengambil kesempatan daripada serangan ceroboh Indonesia selepas separuh masa dengan strategi yang lebih menjanjikan oleh jurulatih Elideo Valle.


Priodgy Ahmed-Al Rawi melakukan rembatan keras terhadap penjaga gol Indoensia, memastikan permainan dengan kemenangan yang dominan.


Memastikan kemunculan semula tidak dilakukan oleh skuad Indonesia, Qatar mengekalkan tempo permainan sehingga minit terakhir.


Pasukan itu akan memperoleh tiga mata dalam kumpulan mereka, yang turut menampilkan Australia dan Jordan.




Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama