Mood Pemain Malaysia U23 Sangat Positif

Pengurus skuad Malaysia berkata mood dan emosi pemain malaysia u23 sangat posistif menjelang aksi pertama Piala Asia u23 yang akan berlangsung pada 17 april ini.


Skuad negara bakal menentang pasukan Uzbekistan terlebih dahulu dalam aksi pertama peringkat kumpulan D dan kemudian akan bertemu vietnam dan akhir sekali dengan Kuwait.


Mood Pemain Malaysia U23 Sangat Positif



Pengurus skuad B-23 negara, Datuk Seri Shahril Mokhtar berkata pemain malaysia u23 berada di dalam keadaan terbaik, 


"Ketika ini 'mood' pemain sangat positif dan keserasian semakin baik di dalam pasukan. Malah taktikal (yang diterapkan oleh Garrido), mereka semakin faham serta boleh ikut rentak (apa yang diinginkan oleh jurulatih).


"Baru-baru ini kita bagi mereka rehat dua hari dan itu sangat bagus untuk moral para pemain. Beberapa hari sebelum perlawanan pertama 17 April ini, pemain akan terus berusaha bersungguh-sungguh di dalam latihan sebelum perlawanan itu nanti.


"Saya lihat mentaliti mereka semua sudah bersedia untuk menghadapi hari perlawanan nanti dan keyakinan mereka sangat tinggi serta tidak gentar untuk berhadapan dengan pasukan lawan," katanya.



Secara meritnya, Juara dan Naib Juara dan tempat ketiga akan layak ke Olimpik Paris secara auto matik. manakala di tempat keempat akan melalui playoff menentang Guinea sebelum layak ke Paris.


Semoga berjaya buat pemain Malaysia u23 dalam misi layak ke Sukan Olimpik Paris.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama